Buitenlandse reis Florence

Inloggen

Je wachtwoord vergeten?

Na een spetterende pre-reisborrel was het 11 februari eindelijk zo ver: Simon van der Aa ging naar Florence. Eenmaal compleet bij het meetingpoint op Schiphol glunderden de gezichtjes van de reizigers vol verwachting. Verspreid over het vliegtuig werd er veelvuldig genetflixt, geborreld en geslapen. Na aankomst zweefden we met de futuristische PisMover en de trein naar Firenze om vervolgens met onze koffers naar het hostel te paraderen. Eindelijk gearriveerd bij onze verblijfplek voor de week gingen we die natuurlijk even verkennen en moesten enkelen terug naar het station voor een late night dinner bij heer Donalds.De volgende ochtend zaten de reizigers fris en fruitig bij het ontbijt. De eerste activiteit die de BRC voor ons in petto had, was de fietstocht met proeverij. In twee groepen gingen we met fietsen en oortjes op pad om al het moois wat er in Florence te zien is te bewonderen. Tussen de sight-seeing door mochten we genieten van de specialiteiten van Firenze. ’s Middags was er vrije tijd die de meesten gebruikten om de terrasjes te verkennen. Een klein groepje had besloten om de Campanile te beklimmen vanwege het mooie uitzicht op de Duomo. Na het zien van de foto’s voelden de beneden-blijvers toch wel een steekje van jaloezie. Vervolgens een buitenlandse reis traditie, namelijk de Escape Room. De teams hebben hard tegen elkaar gestreden in de enge Black Queen room en het historische Leonardo’s Heritage. Bij laatstgenoemde waren er verrassend genoeg geen winnaars. Dit lag niet aan ons, maar aan de escape room, echt waar. Na allemaal lekker te hebben gedineerd was het tijd voor de kroegentocht! Onze eerste stop was een Nederlandse cocktailbar genaamd De Plek, hier konden we genieten van een bijzondere cocktail. Daarna vervolgden we onze weg naar Bitter Bar, waar een echt vintage sfeertje hing. Het eindpunt was Bamboo Club. Hier hebben we met z’n allen gedanst tot in de late uurtjes. Kortom, een drukke, maar erg geslaagde dag in Florence. Op de woensdag was het tijd voor de dagtrip naar het mooie Pisa. Hier kregen we een uitgebreide tour van de Nederlandssprekende Maria. De toren van Pisa was gelukkig nog steeds niet omgevallen, met dank aan alle toeristen die de toren omhooghielden. Na de tour was er tijd om een hapje te eten en zoveel mogelijk punten te verzamelen door allerlei leuke, gekke opdrachten uit te voeren voor het spel Crazy Pisa. Terug in Florence hebben we nog een drankje gedaan in de Irish Pub tegenover het hostel en is een gedeelte van de groep naar de University Party geweest om kennis te maken met de Italiaanse studenten. Voor donderdagochtend stond er een rondleiding op de universiteit van Florence gepland. Van tutor Leonardo kregen we alle ins en outs over het Italiaanse studentenleven te horen. Tussen de middag was er tijd om langs de mooie Ponte Di Vecchio te gaan. In de middag kwam advocatenkantoor MDM studio ons in een leuk boekenwinkeltje vertellen over hun kantoor en het Italiaanse recht. Hieruit volgde een interactieve en leerzame middag. De laatste avond vond natuurlijk het fameuze Simon diner plaats. Bij Trattoria San Pierino werden we goed verwend met een viergangendiner bestaande uit antipasti, diverse soorten pasta, een hoofdgerecht en desserts om te delen. Omdat het Valentijnsdag was had iedereen een leuk cadeautje gekocht om middels een doorgeefspel aan zijn of haar Valentijn te geven. Het was weer een fantastische avond met zelfs een privéconcert van een blokfluitist. Vrijdag was het helaas tijd om weer naar Groningen te gaan. Op het vliegveld van Pisa hadden we het eindelijk voor elkaar gekregen om de telronde foutloos uit te voeren. Wij als buitenlandse reiscommissie konden niet geloven dat de week zo snel voorbij was gevlogen. Wat hebben we genoten! We hebben nu al zin in de reis die de toekomstige BRC volgend jaar gaat organiseren.